Elokuvaohjaajan löydöt Halla-ahon Scripta-blogista puistattavat
Suomalaisen elokuvaohjaaja Joona Tenan eilen sosiaalisessa mediassa jakamat löydöt Perussuomalaisten uuden puheenjohtajan Jussi Halla-ahon ylläpitämästä Scripta-blogista puistattavat. Tena pyytää Facebook-päivityksessään laittamaan jakoon kokoamansa siteeraukset Scriptasta eri aikoina löytyvistä kirjoituksista herättääkseen ihmisiä ajattelemaan. Tenan Scripta-blogista keräämät tekstikatkelmat ovat vuosilta 2003, 2005, 2006 ja 2007.
Tenan havaintojen mukaan Jussi Halla-aho kirjoitti Scripta-blogissaan 30.9.2005 seuraavaa:
"Todellinen vikapää ei ole afro, joka toteuttaa itseään juuri niin kauan ja paljon kuin koneisto antaa hänen toteuttaa. Todellinen syyllinen, ja legitiimi vihan kohde, on se utopiassa elävä poliittinen eliitti, jolle neek..i on hoivattava reppana ja kiva halinalle ja joka vähät välittää yhteiskuntarauhasta."
Vuodelta 2003 (17.10.) löytyy seuraava Halla-ahon kirjoittama teksti:
”Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampu..in päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino.”
Vuodelta 2007 (13.9.) löytyy puolestaan seuraava Scriptan tekstikatkelma:
"Minä ainakaan en mene väliin, jos näen jossakin pahoinpitelyn tai raiskauksen. Poliisille toki soitan, mutta on aivan varmaa, etten ryhdy omatoimisesti tapahtumiin puuttumaan. Yksi syy on se, että raiskaajat ja pahoinpitelijät, jotka yleisillä paikoilla suoritettavissa akteissa pääsääntöisesti ovat kolmannen maailman tulokkaita … En halua kuolla. Toinen ja luultavasti tärkeämpi syy on se, että en vähäisimmässäkään määrin halua riskeerata tilannetta, jossa joutuisin maksamaan jollekin … ihmissaastalle vahingonkorvauksia "kivusta ja särystä". Tuollaisessa tilanteessa voisin hyvin kuvitella menettäväni kokonaan itsehillinnän ja …"
Tenan Facebook-päivitykseen pääsee tästä. Tekstikatkelmat voivat järkyttää herkimpiä.
Jussi Halla-aho keräsi vuoden 2014 eurovaaleissa 80 772 ääntä. Hänen taustallaan on siis varsin laaja saman ajatusmaailman omaava joukko. Kyse on vaikutusvaltaisesta poliittisesta äärimielipidevaikuttajasta.
On suoranainen ihme, mikäli Scriptasta piirtyvän ajatusmaailman omaava hallituspuolueen puheenjohtaja ei herätä muissa hallituskumppaneissa vähintäänkin järkytystä.
Onko tosiaan mahdollista, että Suomessa vielä jatkaa nykyisenlainen hallituskoalitio?
Jos vastaus on kyllä, Suomen voidaan katsoa siirtyneen kerralla pimeään aikaan.
Todella karua tekstiä. Tiedätkö onko sama linja jatkunut myöhemminkin?
Ilmoita asiaton viesti
Onkohan sillä suurta merkitystä? Kertoo karua kieltä puheenjohtajasta ja hänen arvoistaan myös.
Ilmoita asiaton viesti
On sillä väliä. Ihminen voi muuttua vuosikymmenessä aika paljon.
Ilmoita asiaton viesti
Voi, eikä aina parempaan suuntaan.
Ilmoita asiaton viesti
”On sillä väliä. Ihminen voi muuttua vuosikymmenessä aika paljon.”
********************************************************
Jos ei voisi, niin Vapaavuorenhan pitäisi olla täysin persona non grata…. eikä siis Helsingin pormestari suurella kansansuosiolla.
Hakkaraisen pitäisi olla aina se kirkkohopeita varasteleva lurjus myös… eikä siis eh, mitä se nyt on … persujen toinen varapuheenjohtaja.
Tässä nähdäänkin että joidenkin mielestä ainakin oman puolen ihminen on muuttunut ja kokemuksistaan oppinut ( esimerkeistä kokoomuslaisille Vapaavuori ja ilmeisesti perussuomalaisille Hakkarainen ja moni muu )…. kun taas jos kyse on toisen mielisestä tai vaikka vain toisessa puolueessa olevasta, niin ei vanhoja todellakaan unohdeta, vaan se ihminen on ikuisesti täysi paska.
Vähän tylyä että käyttäytyminen mokia tehneisiin ihmisiin riippuu siitä onko henkilö ”omia” vai ”vieraita”. Niin inhimillistä ###### (lisää tähän haluamasi kirosana) kuin vain voi ihmisiltä odottaa.
Voi ihminen olla muuttumattakin suureksi osaksi…….. tai sitten voi muuttua paskempaan suuntaan. Jokaisen pitänee tehdä omat arvionsa.
Ilmoita asiaton viesti
Les Miserables kannattaa lukea. Ainakin fiktiossa kannattaa joskus uskoa jonkun muuttuneen;)
Ilmoita asiaton viesti
”– Minä en irtisanoudu siitä, mitä olen sanonut. Olen kirjoittanut erilaisissa elämäntilanteissa erilaisia asioita, en osannut ennustaa omaa poliittista tulevaisuuttani. Kun olosuhteet muuttuvat, ilmaisunkin pitää muuttua, Halla-aho sanoo.”
Ilmoita asiaton viesti
Siis Halla-aho olisi muuttunut raiskaamisen vastustajasta raiskaamisen kannattajaksi?
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aho ei näköjään ole poistanut (vai onko, en tiedä) kirjoituksiaan, kun kaikki löytyy scriptasta aikajärjestyksessä vuodesta 2003 alkaen.
Siitä vain itse lukemaan ja tekemään johtopäätöksiä.
http://www.halla-aho.com/scripta/index.html
Ilmoita asiaton viesti
On poistanut useita. Jostain syystä?
Ilmoita asiaton viesti
Nuo lainaukset ovat asiayhteydestään erotettuja tarkoitushakuista poimintoja. Järkyttäviä noista on ainoastaan tuo homon ampumisella fantasiointi.
Ilmoita asiaton viesti
Tiedän tuon kirjoituksen. Ei Halla-aho kirjoituksen perusteella fantasioinut, vaan kertoi reaktiostaan homon ehdotukseen.
Ilmoita asiaton viesti
# 1.: ”Tiedätkö onko sama linja jatkunut myöhemminkin?”
Mitäpä jos arvioit sen itse?
Täältähän näitä löytyy omakohtaisesti luettavaksesi: http://www.halla-aho.com/scripta/
”Ihminen voi muuttua vuosikymmenessä aika paljon.” – No, miltäs vaikuttaa?
Ilmoita asiaton viesti
Mahtaisikohan samalla elokuvaohjaajalla olla aikaa käydä läpi Urho Kekkosen 1920 – 40 kirjoittamat kirjoitukset ja niiden perusteella ihan niinkuin retrospektiivisesti arvioida Kekkosen kykyä valtiomieheksi.
Ilmoita asiaton viesti
Vahvan ja häikäilettömän johtajan kultti ei kuulu kypsälle kansakunnalle. Kekkosen jälkeinen aika on ollut happirikasta aikaa. Mauno Koiviston tyyppiset johtajapersoonat ovat tehneet suomalaisille hyvää ja kannustaneet syvällisempää ja liikkuvampaa mieltä.
Kekkoslinja ei sovi nykyaikaan eikä sopinut viisikymmenluvulla hengittämään alkaneelle maalle monelta osin silloinkaan.
Liikuvainen ja syvällinen ihmistyyppi eli kaunein suomalaisuus tarvitsee syvällisiä kansankynttilöitä eikä mitään idiamintyyppisiä junttaajia.
Ilmoita asiaton viesti
Kekkonenhan tuli tunnetuksi mm. puukkotappelustaan.
Ilmoita asiaton viesti
Taiteilijat, papit ja poliitikot ovat pääsääntöisesti turhia. Yhteisö selviäisi toiminnoistaan mainiosti ilman heitä ja kaikki heidän toimintonsa ovat mahdollisia vain muiden ryhmien toiminnan ansiosta. Varsinkin taiteilijoita vaivaa yleisesti katkeruus tiedettä kohtaan, mutta yhtäkään taulua ei maalattaisi ilman kemianteollisuutta, joka on soveltavaa luonnontiedettä. Näiden ammattikuntien turhuutta muulle yhteisölle ilmentää mm. se, että ne elävät muun yhteisön almujen varassa (kutsutaan valtionavuksi
Kunnes joku kertoo minulle, että miten niin kaikki ovat samanarvoisia, olen edellä sanotusta seuraten sitä mieltä, että erilaisuus on eriarvoisuutta ja että kaikki ovat eriarvoisia. Sen sijaan, toisin kuin egalitaristit kuvittelevat, eriarvoisuudesta ei seuraa vähempiarvoisten kaasuttaminen, ellei kaasuttamiselle ole muuta pätevää syytä. Mielestäni olen arvokkaampi kuin metsäpolulla lojuva hiirenraato, mutta en minä sen takia revi raatoa palasiksi. Mielestäni maailma on mukavampi paikka, jos siellä on taidetta (uskonnoista ja eduskunnasta en ole ihan varma) ja kielentutkimusta. Mutta jos vene alkaa vuotaa, pidän selvänä, että yli laidan on heitettävä ensimmäisenä vähäarvoisin lasti, ts. taiteilijat ja kielentutkijat.
Egalitaristinen höpinä johtuu siitä, että meillä on liikaa ihmisiä, joilla on paljon energiaa mutta ei mitään järkevää tekemistä. Mainitaan nyt suomalaisina esimerkkeinä vaikka Karmela Liebkind, Rosa Meriläinen tai Mikko Puumalainen. Kaikkien aikakausien ihmisten tavoin olemme myös sokeita sille, että olemme ajatuksinemme hetkellinen ja kohta katoava väläys ajan loputtomassa virrassa. Tulevat polvet sylkevät haudoillemme ja päästävät itsestäänselvyyksillemme räkänaurun ja kurapierun. Ei ole mitään syytä olla uskomatta, että ”tasa-arvo”, ”suvaitsevaisuus” ynnä muu meille juuri nyt tärkeä päätyy menneen maailman älyttömyyksien pitkään listaan maata kiertävän auringon, paavin erehtymättömyyden, naisen sieluttomuuden ja itsetyydytyksen aiheuttaman likinäköisyyden seuraksi.
Ilmoita asiaton viesti
Pelkästään siksi piti jo antaa peukku etten vieläkään ole ihan varma oliko tämä filosofiaa vai runoutta..
Ilmoita asiaton viesti
Mestarihan on humanisti – ei pidä kaasuttaa ihmisiä ilman pätevää syytä. Saksassa aikanaan lääkärikollegio päätti, Faberin sinipunakynällä, jonka minun ikäiseni muistavat kansakoulusta merkittiin sininen miinus, tai punainen plus, mikä tarkoitti kaasuttamista. Lääkäri sai arviosta nuppitaksan, eli 50 Pfenningiä per päätös.
Ilmoita asiaton viesti
Olen lukenut kaikki Linkolan kirjat. Tuonkin ajattelijan voin sanoa useammin kuin muutaman kerran kirjoittaneen haluavansa tuhota suurimman osan ihmiskunnasta. Eikä edes missään hätäisessä blogissa vaan Suomen suurimpien kustantamoiden nimellään painamissa kirjoissa.
Miksi se on ok?
Ilmoita asiaton viesti
Jos Linkola on kirjoittanut, kuten esität, se ei ole ok.
Ilmoita asiaton viesti
Olen käsitellyt myös Linkolaa yhdessä puheenvuorossani:
Linkola on varmaan kautta aikojen kiistellyimpiä arvokysymysten pohtijoita Suomessa. Hän vaatii kaikkien arvojen uudelleen arviointia. Elämän jatkumisen nimissä Linkola vaatii maailman väkiluvun tuntuvaa supistamista, kutsuu Äiti Teresaa ”tiedottoman pahuuden ruumiillistumaksi” ja kärjistää näkemyksensä seuraavasti: ”Mitä tehdään, kun sadan matkustajan laiva on äkillisesti uponnut ja vain yksi kymmenen hengen pelastusvene on saatu vesille? Kun pelastusvene on täynnä, yrittävät ne, jotka vihaavat elämää, kiskoa siihen lisää haaksirikkoutuneita ja upottaa kaikki. Ne jotka rakastavat ja kunnioittavat elämää, lyövät laivakirveellä partaisiin takertuneet liiat kädet poikki.” Linkolan mielestä ainoa hyvän ja pahan kriteeri on elämän jatkuminen tai loppuminen; tämä näkyy jo hänen myöhemmän teoksensa nimessäkin (Voisiko elämä voittaa, 2004).
http://mikalamminp.puheenvuoro.uusisuomi.fi/237992…
Ilmoita asiaton viesti
En oikein tunnista itseäni tuosta Roposen kuvauksesta. Olen tehnyt taidetta joka yhdistää filosofiaa, bioetiikkaa ja yhteiskuntatieteitä. Enkä siis vihaa tiedettä. Sen sijaan voin sanoa inhoavani ylisuurta hybrista, arroganssia vailla vertaa. Sitä löytyy aika paljon myös tieteen puolelta. Esimerkiksi luonnontieteilijät saattavat yhtäkkiä heittäytyä filosofeiksi, heittää muutaman heikosti punnitun argumentin ja sitten julistaa ”debunkanneensa” filosofian, sillä heillekin tuo on helppoa kuin heinänteko. Samat tyypit arvostelevat (usein aivan perustellusti) naistutkimuksen tutkijoita ja muita post-postmodernisteja siitä, ettei heidän kanssaan voi keskustella kun maalitolppia siirretään jatkuvasti. Kaikki on relativistista huttua. Silti tuo sama oikeus määritellä käsitteet (ennen kaikkea rationaalisuus, järkevyys, objektiivisuus). Luonnontieteilijä näin handlaa alan kuin alan tuosta vain, sillä hän on luonnontieteen edustajana ilman muuta turborationaalisesti ja superobjektiivisesti asioita tarkasteleva ihminen. Tuota hybrista ja älyllisesti laiskaa ajattelua minä voin sanoa vihaavani, esiintyi se sitten minkä taustaisessa ihmisessä tahansa. Jostain syystä luonnontieteilijöille tämä vain annetaan anteeksi. Jos taiteilija olisi noin ylimielinen, hänet naurettaisiin ulos nanosekunnissa. Ja niin nauretaankin, tämän tästä. Siksi moni taiteilija ei noin hoopo olekaan ainakaan julkisesti.
Mitä olen joskus Linkolan tekstejä lukenut, hän vaikuttaa suurestikin arvostavan taidetta. Jossain hän kirjoitti, että ihmiset saisivat ostaa mielummin taidetta kuin turhaa kulutuskrääsää. Silti Linkolan tai vastaavien ajattelijoiden näkemykset tunnutaan väännettävän tämän tästä tällaiseksi narratiiviksi, jossa taide näyttäytyy tarinan turhaakin turhempana jätteenä josta kaikin puolin rationaalisen ja modernin ihmisen tulisi päästä eroon. Töttöröö.
Ilmoita asiaton viesti
”Taiteilijat, papit ja poliitikot ovat pääsääntöisesti turhia.”
Toisin sanoen Suomea alettaisiin hallita virkamieshallituksilla. Virkamiehethän ovat erottamattomia elleivät syyllisty virkavirheeseen tai rikokseen, joten saataisiin pitkäikäisiä hallituksia.
Ilmoita asiaton viesti
Scriptasta löytyy myös esimerkiksi seuraavat sitaatit:
– ”Olen aina kyennyt ongelmattomaan ja luontevaan kommunikointiin kaiken väristen ja uskoisten yksilöiden kanssa.”
– ”Minun nähdäkseni parempi maailma ei synny sanoista ja julistuksista vaan siitä, miten me toimimme. Tasa-arvoisten yksilöiden maailma ei synny sillä, että kohtelemme yksilöitä epätasa-arvoisesti ryhmien välisen ”tasa-arvon” nimissä, vaan siten, että kohtelemme jokaista, konkreettista yksilöä samoilla säännöillä ja kriteereillä ja tuomitsemme hänet samalla mittatikulla.”
– ”Joskus olen ajatellut irvistää ja sanoa ”pöö”, mutta koska en halua kiusata ketään, en sitten ole viitsinyt.”
– ”Älköön kukaan mainitko minua feministiksi, mutta mielestäni ei ole poissuljettua, että jos miehet saisivat nykyistä laajemmin seurata omien lastensa ja muiden ihmisten lasten kasvamista, heidän kynnyksensä väkivaltaan ja vihaamiseen nousisi huomattavasti.”
– ”Kiinalaiset ja japanilaiset ovat fiksuimpia, mikä melko hyvin korreloi myös ulkokiinalaisten ja japanilaisten suoriutumisen kanssa.”
– ”Vähitellen käy kuitenkin ilmi, että herra Sundaralinga on muutamista erikoisista tavoistaan huolimatta vaaraton ja mukava mies, ja nimitys laimenee ”vitun vinkuinkkarista” pelkäksi ”vinkuinkkariksi” tai tuttavallisesti ”vinguksi”. Lopulta työkavereista alkaa tuntua, että ei se ”vinkukaan” ehkä ole niin kiva nimi, sanotaan Suntsa vaan.” (Kuvitteellinen esimerkki suvaitsevaisuuskehityksestä)
– ”…erilaisuudessa, kansainvälisyydessä, ulkomaalaisuudessa ja maahanmuutossa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta niitä ei voida harrastaa sellaisten tärkeiden arvojen kustannuksella kuin tasa-arvo, uskonnonvapaus, sekularismi, vastaanottajamaan asukkaiden turvallisuus, vapaus ilmaista mielipiteitään asettamatta henkeään ja terveyttään vaaraan ja niin edelleen.”
Scripta kannattaa lukea kokonaisuutena, tai ainakin yksi artikkeli kerrallaan. Eikä kannata aloittaa siitä, missä fantasioitiin homon ampumisesta. Se oli oikeasti käsittämättömän harkitsematon ilmeisen tunnekuohun vallassa naputeltu kirjoitus. Se toki tulee tuomita, mutta se, joka meistä ei koskaan ole nettiin kirjoittanut mitään tyhmää, heittäköön ensimmäisen kiven.
Ilmoita asiaton viesti
”Scripta kannattaa lukea kokonaisuutena, tai ainakin yksi artikkeli kerrallaan. Eikä kannata aloittaa siitä, missä fantasioitiin homon ampumisesta.”
Melko lailla samoilla sanankäänteillä luonnehtivat muuten aikoinaan monet Koraania niiden Halla-ahon pukkaamien kuuluisten sitaattien jälkeen. (Jotka taisivat peräti sisältää myös ohjeistuksia homojen kohtelusta …)
Ilmoita asiaton viesti
Uskonnolliset kirjat ovat kuitenkin hieman eri asia kuin poliitikon blogi. ”Halla-aholaisuus” ei ole uskonto, vaikka jotkut niinkin ovat väittäneet. Uskonnollisissa kirjoissa on usein selkeitä käskyjä, joita voi analysoida erillään muusta tekstistä. En muista, mitä Halla-aho Koraanista siteerasi, mutta veikkaan, että kyse oli tämäntyyppisestä tekstistä. Eikä noissa ”järkyttävissä” Scripta-sitaateissa ole minkäänlaisia käskyjä.
Ilmoita asiaton viesti
”Tenan Scripta-blogista keräämät tekstikatkelmat ovat vuosilta 2003, 2005, 2006 ja 2007”.
Eikö vielä vanhempia löytynyt ?
Ilmoita asiaton viesti
Onko se siten muuttanut nyttemmin tyyliään?
Ilmoita asiaton viesti
Jos kommentin #10 lainaukset ovat uudempia niin kyllä.
Ilmoita asiaton viesti
Ne ovat vuosilta 2003 – 2009 eli eivät varsinaisesti uudempia. Eli ehkä Halla-aho ei ole muuttanut tyyliään, vaan on aina ollutkin kaikkia ihmisiä yksilöinä kunnioittava tasa-arvon puolustaja.
Ilmoita asiaton viesti
Kovin ristiriitaisella tavalla hän kaikkia ihmisiä yksilöinä on kunnioittanut. Olen taipuvainen uskomaan, että Scripta-kirjoitukset olivat pitkälti henkilökohtaista terapiaa, impulssikontrollista vapaita päiväkirjamerkintöjä.
Ilmoita asiaton viesti
Harva koulukiusattu on henkilökohtaisia terapiakirjoituksiaan julkaisemalla päässyt puolueen puheenjohtajaksi. Saavutus sekin.
Ilmoita asiaton viesti
Mika Lamminpää: – ”Harva koulukiusattu on henkilökohtaisia terapiakirjoituksiaan julkaisemalla päässyt puolueen puheenjohtajaksi. Saavutus sekin.”
Todellakin! Jos Halla-aho on tosiaan ollut koulukiusattu, niin onhan se myös oikeus, jos hän on siitä sitten jotain hyötyäkin saanut. Koulukiusaaminen on törkeää ja alhaista toimintaa, joka pahimmillaan pilaa koko loppuelämän. Jos joku sen uhriksi joutunut on kyllin vahva selviämään ja menestymään, niin hattua nostan.
Ilmoita asiaton viesti
Koulukiusaaminen on tosiaan paha juttu, eikä ainoastaan siksi, että kiusatuista voi kasvaa uusia halla-ahoja.
Ilmoita asiaton viesti
Markku Toivonen: – ”Kovin ristiriitaisella tavalla hän kaikkia ihmisiä yksilöinä on kunnioittanut.”
Miten niin ristiriitaisella tavalla? En tosin miestä tunne, mutta sen, mitä olen netistä tai uutisista seurannut, niin en ole havainnut ristiriitaisuuksia.
Ilmoita asiaton viesti
On se tosiaan aika johdonmukaisesti maahanmuuttajia vastaan ja pelkää islamisoitumista ihan tosisaan, mikä on hiukan yllättävää kun on noinkin oppinut mies. Mutta viisaskin menee vipuun. Hurahtihan Heideggerkin natsi-ideologiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jani, ristiriitaisuus minun silmissäni on tavassa, jolla hän pitää joitakin ihmisiä kirjoituksissaan saastana, limaisina matelijoina tai raiskaamisen ansainneina. Toisaalla kertoo kunnioittavansa ihmisarvoa.
Ilmoita asiaton viesti
Saastana hän pitää sellaisia yksilöitä, jotka vahingoittavat toisia. Onhan ilmaisu toki melko värikäs ja liioiteltu, mutta kyllä minäkin voisin vaikkapa useisiin murhiin syyllistynyttä ihmissaastaksi kutsua.
Ilmoita asiaton viesti
Tulkinta on sinun. Kutsu vain.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole minun tulkintani, vaan ihan Halla-ahon blogista tuo löytyy.
– ”Ensimmäisessä sitaatissa käytetty ilmaisu ”Afrikan sarven ihmissaasta” ei tarkoita, että Afrikan sarvesta kotoisin oleva henkilö on ”ihmissaasta”, vaan siinä viitataan esimerkinomaisesti raiskaajaan tai pahoinpitelijään, joka on kotoisin Afrikan sarvesta.”
http://www.halla-aho.com/scripta/esitutkintaa_kosk…
Ilmoita asiaton viesti
Minä saattaisin kutsua ihmissaastaksi miestä jonka mielestä poliittisten vastustajien raiskatuksi tuleminen on ihan okei.
Ilmoita asiaton viesti
Mika Lamminpää: ”Minä saattaisin kutsua ihmissaastaksi miestä jonka mielestä poliittisten vastustajien raiskatuksi tuleminen on ihan okei.”
Minä en ehkä pelkkien sanomisten perusteella vielä ihmissaastaksi tuomitsisi, mutta ajatuksen tasolla olen samaa mieltä. Halla-aho tosin ei ole tuollaista kuitenkaan ainakaan Scriptassa esittänyt.
Ilmoita asiaton viesti
On se. ”Kollektiivisessa närkästyksessäni huomaan välillä, että minun on vaikea tuntea aitoa sympatiaa näiden rikosten uhreja kohtaan. Tunnen houkutusta ajatella, että naiset saavat sitä, mitä pyytävät. Yritän kuitenkin olla ajattelematta näin. Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov. Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.” (Jussi Halla-Aho 20.12.2006 Scripta)
Ilmoita asiaton viesti
Ei hän tuossa sano, että raiskaaminen ”olisi okei”. Hän vain esittää, että jos joku maahanmuuttaja raiskaa, niin hän toivoo, että raiskauksen uhri on maahanmuuton kannattaja. Eli siis ennemmin joku sellainen, jonka kannattaman politiikan seurauksena raiskaaja Suomeen pääsi, kuin joku täysin sivullinen.
Vähän sama kuin sanoisi, että jos rattijuoppo aiheuttaa onnettomuuden, jossa kuolee yksi ihminen, niin toivon, että se on se rattijuoppo itse. Onhan se hurjaa ja karua ”toivoa” jonkun kuolemaa, mutta kuka oikeasti voisi olla esimerkiksi tuosta eri mieltä?
Ilmoita asiaton viesti
No onpahan ontuva vertaus. Henkilö, joka suoraan syyllistyy raiskaukseen, rinnastetaan johonkuhun, joka ajaaa politiikkaa, joka muiden vaikutusten ohella mahdollisesti lisää raiskauksia.
Parempi olisi rinnastaa vapaamman maahanmuuton kannattajat vaikkapa vapaampien alkoholilakien kannattajiin.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tuossa verrattu raiskaukseen syyllistynyttä henkilöön, joka haluaa Suomeen lisää maahanmuuttajia. Halla-aho esitti toiveen, että maahanmuuttajan tekemän raiskauksen uhriksi joutuu mieluummin tänne maahanmuuttajia haluava henkilö kuin joku, joka ei halua maahanmuuttajia Suomeen. Se ei ole vertaus. Vertaus oli se, kun minä esimerkinomaisesti esitin toiveen, että jos rattijuoppo aiheuttaa jonkun kuoleman, niin se, joka kuolee, olisi se rattijuoppo itse.
Ja sinun vertauksesi on myös ihan toimiva. Siis jos saadaan osoitettua, että vapaampi alkoholilaki lisäisi rattijuoppoutta. Silloin voi kyllä hyvin toivoa, että jos rattijuoppo tappaa jonkun, niin toivottavasti uhriksi joutuu ennemmin vapaata alkoholipolitiikkaa kannattanut henkilö kuin sitä vastustava. Kyllä minä tuon toiveen hyväksyn, vaikka vapaampaa alkoholipolitiikkaa kannatankin.
Ilmoita asiaton viesti
Kirjoitin näköjään vahingossa väärin. Tarkoitus oli:
”No onpahan ontuva vertaus. Henkilö, joka suoraan syyllistyy rattijuoppouteen, rinnastetaan johonkuhun, joka ajaaa politiikkaa, joka muiden vaikutusten ohella mahdollisesti lisää raiskauksia.”
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki ovat tuon Halla.ahon aivopierun suhteen yhtä mieltä: pahalle haisee. Paitsi ne joiden moraalinen nenä on tukossa.
Ilmoita asiaton viesti
Pohjoismainen sosialidemokraatti … niin no?
Mitäs mieltä Jani tästä? Nehän ne vasta ovatkin toisia yksilöitä vahingoittaneet:-C
Ilmoita asiaton viesti
Ai, millä tavalla?
Ilmoita asiaton viesti
Scriptassa voi katsoa pätevän sama abrogaation periaate kuin Koraanissa: Uudet jakeet korvaavat vanhemmat silloin, kun niiden välillä on ristiriitaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ahaa, nyt ymmärrän mikä pakkomielle Jussilla on pölistä koko ajan islamista.
Ilmoita asiaton viesti
”Onko se siten muuttanut nyttemmin tyyliään?”
Ks. http://www.halla-aho.com/scripta/
Ilmoita asiaton viesti
Kannattaa käydä vilkaisemassa myös Halla-ahon Facebook-sivulla, onko tyyli muuttunut.
Ilmoita asiaton viesti
Jokaisen olisi syytä tuntemattomana ja yksittäisenä ihmisenä omalla nimellään tekstiä julkaistessaan ottaa huomioon, että jos hänestä joskus tulee jotain, niin ne tekstit löytyvät edelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä ja Halla-aho ei itse ole tekstejään edes poistanut, vaan ne löytyvät edelleen hänen scriptastaan, jossa on tekstejä tältäkin keväältä.
Ei siis ole yrittänyt poistaa menneisyyttään.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvähän näihin Halla-ahon suosion taustalla oleviin, katu-uskottavuuden luoneisiin teksteihin on palata nyt ja myöhemminkin. Ne elävät elämäänsä ja varmasti niin on tarkoitettu. Halla-aho on siistinyt kannanottojaan sittemmin lähes ja viime päivinä suorastaan poliittisesti korrekteiksi. Tekstien esillä pitäminen on katu-uskottavuuden säilyttämiseksi oleellista. Niiden avulla kerrotaan, että tätä mieltä hän on edelleen.
Jos nyt sitten tekstien kuvaamista asenteista on jotakin syytä pitää mielessä, on se halu projisoida syyllisyys rikoksista ja kärsimyksistä niiden kohteisiin. Tuo ”Tehtaankadun homon” ampumisfantasia puolestaan oli todennäköisesti primitiivireaktio seksuaali-identiteetin loukkaamiselle, oletukselle, että häntä, seksiehdotusten kohdetta, pidettiin homoseksuaalina.
Kirjoitukset hän löytää kyllä edestään jatkossakin – kunnes kenties joskus sanoin ja teoin niistä irtautuu.
Minusta uuspersupuolueen paras koetinmarinadi on nykyisessä hallituksessa jatkaminen. On jokseenkin varmaa, että säätimet osoittavat lounaaseen. Tulevalla viikolla hallituskumppanit mittaavat persulämmön.
Ilmoita asiaton viesti
Iso osa Halla-ahon henkilökohtaisesta poliittisesta uskottavuudesta/fasaadista rakentuu nimenomaan Scriptan kaltaisille kiihotuskirjoituksille ja Facebookissa jatkuvalla syötöllä jakamille vähintäänkin vihjaaville päivityksille.
Halla-aho tekisi aikamoisen poliittisen ”itsarin”, mikäli lähtisi korjailemaan tai perumaan vieläkin julkisesti saatavilla olevia ulostulojaan.
Ilmoita asiaton viesti
Oikeastiko kiihotut noista Scriptan kirjoituksista?
Minä luen niitä enemmänkin pakinoina ja huumorina.
Ilmoita asiaton viesti
”Oikeastiko kiihotut noista Scriptan kirjoituksista?”
Eiköhän ne ole Halla-ahon kirjoituksia, joista nyt on kyse.
Aika outo huumorintaju jos tuollaiset kirjoitukset ottaa pakinana ja huumorina, varmaan hihittelet itseksesi niitä lukiessa.
Mitäpä jos Mononen vaan keskittyisi omaan kiihottumiseensa ja pysyisi asiallisella linjalla.
Ilmoita asiaton viesti
En kiihotu.
Mutta todistettavasti ainakin 80 772 on enemmän ja vähemmän kiihottunut, mihin kirjoituksessa viitataan.
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni siinä että joku hartaasti toivoo naisten raiskauksia, ei ole mitään huumoria.
Ilmoita asiaton viesti
Valehteleminen siitä, mitä Halla-aho ”hartaasti toivoo”, kuten yllä, kuitenkin on juuri tätä hersyvää poliittisesti korrektia stand-up -komiikkaa aivan parhaimmillaan.
Se, mikä mielestäni tekee Scripta-sivuston teksteistä humoristisia, on juuri Halla-ahon kyky esittää mediassa vallitseva tekopyhyys juuri sellaisena kuin se on: mm. Hesarin kompurointi uutisoinnissaan, kun yhtenään joutuu muuttamaan otsikoita sen jälkeen, kun erehdyksessä tuli annettua todenmukainen otsikko tai uutisen sisältö, jota sitten askel askeleelta häivytetään tyyliin ”Lammilla asuva mies” – jotta eivät poloiset lukijat alkaisi vain ajatella väärin ymmärtäessään lukemansa aivan oikein.
http://www.halla-aho.com/scripta/lammilla_asuva_mi…
Ilmoita asiaton viesti
”Minä ainakaan en mene väliin, jos näen jossakin pahoinpitelyn…”.
Viisas valinta. Pitäisi tietenkin mennä väliin, mutta on aivan turhan monta oikeustapausta, missä väliinmenijä on saanut sakot ja joutunut maksamaan pahantekijälle korvauksia.
Eräskin huoltoaseman pitäjä karkotti yöllä asemalleen murtautuneet varkaat, mutta joutui myöhemmin maksamaan näille korvausta ilmeisestsi saamatta jääneestä saaliista.
Suomalainen oikeuskäytäntö näköjään.
Ilmoita asiaton viesti
Virallisen selityksen mukaan korvaukset tulivat siitä, että hän ampui ilmaan, ja varasparat peljästyivät kovia pamauksia. Mutta tuo sinun muotoilusi on kyllä huomattavasti hauskempi.
Ilmoita asiaton viesti
Yle tänään 11.6.2017:
”Halla-aho korostaa kansallismielisyyttä eikä irtisanoudu vanhoista blogiteksteistään – ”Afrikan sarven ihmissaasta” ei ollut hänestä loukkaavaa kieltä
Suomalaisuuden määritelmä perussuomalaisissa kapenee. Halla-ahon mukaan Suomi ei ole kaksikielinen maa …
… Jussi Halla-ahon kannatusnousussa ja ns. nuivan maahanmuuttoaatteen leviämisessä keskeinen rooli on hänen vuodesta 2003 asti pitämällään Scripta-blogilla. Halla-aho on saanut blogikirjoittelusta Korkeimman oikeuden sakkotuomion uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Blogilla on ollut laaja lukijakunta. Sen poliittisesta painoarvosta kertoo se, että puolueen vastavalittu ensimmäinen varapuheenjohtaja Laura Huhtasaari kertoo Suomen kuvalehden (siirryt toiseen palveluun) mukaan, että nimenomaan Jussi Halla-ahon Scripta-blogi teki hänestä maahanmuuttokriitikon ja sai liittymään perussuomalaisiin …”
https://yle.fi/uutiset/3-9663454
Ilmoita asiaton viesti
Siteeraat linkkiä valikoivasti.
”Hän kuitenkin perustelee muotoilua ”afrikkalainen ihmissaasta”. Halla-aho sanoo viitanneensa ilmaisulla uutisiin, jossa kerrottiin afrikkalaistaustaisesta raiskaajasta.”
On väärin nimitellä raiskaajaa loukkaavasti?
Ilmoita asiaton viesti
”Hän sanoi toivovansa, että maahanmuuttajien raiskausten kohteeksi valikoituisi poliittisia vastustajia.”
”Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.”
Tämäkin sinusta ihan ok?
Ilmoita asiaton viesti
En sano että ihan ok, mutta logiikan ymmärrän.
– on olemassa joukko ihmisiä, jotka haluavat maahan vieraiden kulttuurien edustajia näiden rikollisuudesta piittaamatta
– Halla-ahokaan ei toivo rikoksia tapahtuviksi
– jos niitä kuitenkin vääjäämättä tapahtuu, hän toivoo siinä tapauksessa uhreiksi joutuvan tästä politiikasta vastuullisten mieluummin kuin asiaan täysin syyttömien sivullisten.
Ilmoita asiaton viesti
Tuolla logiikalla myös Perussuomalaisten voisi toivoa joutuvan uhreiksi, ovathan hekin olleet hallituksessa päättämässä kun isompi erä maahanmuuttajia tuli maahan tässä taannoin….
Eikä tuollainen kirjoittelu minun mielestä ole todellakaan ok.
Ilmoita asiaton viesti
Toki tuosta isomman erän maahantulosta loppuvuonna 2015 turvallisen Ruotsin kautta oli päävastuussa kokoomuslainen tuolloinen sisäministeri Petteri Orpo, aiheuttaen veronmaksajille kenties miljardin euron ylimääräisen laskun verrattuna siihen vaihtoehtoon, että Dublinin sopimuksesta olisi pidetty kiinni, plus kaikkine lisäongelmineen niiden ”paperittomien” maassa viipyilyn, joita hänen kokoomuslainen seuraajansa Paula Risikko ei onnistu saamaan maasta pois.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt jäi sitten enää epäselväksi, että kumpi pitäisi mielestäsi ensin raiskata, Risikko vai Orpo? Vai kysytäänkö Jussilta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei, vaan epäselväksi jäi se, miksi logiikkasi heittää noin pahasti. Minä kuvasin omani yllä viestissä # 57. Jani Korhonen kuvasi saman asian sitä ennen viestissään # 50 ja Ville Heiskanen viestissään # 64. Mutta kun ei kerran mene perille, niin näköjään ei mene.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se on Halla-ahon logiikka joka tässä pahiten heittää. Sori vaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ainakin kyseessä on 100% looginen ajattelu.
Ilmoita asiaton viesti
Kauhee kohu yhdestä äijästä, joka nyt valittiin pienen puolueen johtoon. Mitäs se kenellekään kuuluu kuka siellä johtaa, jos ei itse siihen puolueeseen kuulu.
Tuskimpa tuo nyt Suomessa vallankumousta aiheuttaa, eikä varmaan turvapaikanhakijoita ruveta ampumaan.
Hiukan voisi porukka rauhoittua, sillä eihän tuosta mitään vaaraa ole, Ei ryhdy muut hallituspuolueet yhteistyöhön ja sitten se on se oppositiopaikka edessä.
Ja vaikka olisi hallituksessa, niin siltikään ei Halla-Aho suomea valloita, että ihan voi rauhassa mennä nukkumaan.
Jos tietty ryhmä pölhöjä haluaa pölhön johtajan, niin suotakoon se heille. Ihan samalla tavalla pölhön johtajan valitsivat myös demarit, joskin säyseämmän.
Ilmoita asiaton viesti
Homon ampuminen oli ilmeisesti aika mäkeen mennyttä puolihuumorin yritelmää – tai yritelmää peittää jotain huumorilla. Muutoin raiskaajan kutsuminen ihmissaastaksi on jossain määrin ymmärrettävää, joskin ongelmallisempaa on ihmisryhmän leimaaminen rikollisiksi.
Eivät nuo silti hyvää kuvaa anna taustalla olevista asenteista, vaikka kielenkäyttö vuosien myötä olisi muuttunutkin silotellummaksi.
Halla-Aholta tuo ei monellakaan tavalla ole odottamatonta. Sinällään olen enemmän pettynyt entisen presidenttimme kertomasta vihastaan ateisteja kohtaan, koska vihan kokeminen on niin täysin sen vastaista, millaiseksi useimmat kuvittelivat hänen luonteensa. Voisiko Halla-Aho tai kukaan muukaan tänä päivänä sanoa, että ”Minä vihaan muslimeja.” Koiviston lauselmasta ei oikeastaan edes ole kovin pitkää aikaa.
Ilmoita asiaton viesti
En ole kuullut tuosta Koiviston ilmaisemasta ateistivihasta mutta on kuvaavaa että olet ”enemmän pettynyt”.
Hommaforumideologian ja kaiken altrightäärioikeistoideologian kulmakivi on yhteiskuntamoraalin murtaminen niin että sanoista kuten oikeudenmukaisuus, inhimmillisyys tai hyvä ihminen, tai sosiaalinen omatunto tulee haukkumasanoja. Se liima joka pitää yhteiskuntaa yllä halutaan poistaa ja arvot käännetään päälaelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Pettymys siis tulee siitä, että en olisi Koivistolta sellaista odottanut, sikäli kun käsitykseni hänestä on ollut rauhallisena, sovinnaisena ja ihmisoikeuksia kunnioittavana ihmisenä. Halla-Ahon kommentteihin en voi juuri pettyä, koska en häneltä juuri muuta asennetta ole odottanutkaan. Pettyminen siis edellyttää, että toimii toisin kuin on antanut ymmärtää.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri niin. Ymmärrän.
Ilmoita asiaton viesti
”yhteiskuntamoraalin murtaminen niin että sanoista kuten oikeudenmukaisuus, inhimmillisyys tai hyvä ihminen, tai sosiaalinen omatunto tulee haukkumasanoja. Se liima joka pitää yhteiskuntaa yllä halutaan poistaa ja arvot käännetään päälaelleen.”
Mutta silloinhan eläisimme islamissa.
Ilmoita asiaton viesti
Äärioikeisto ja moni islamin haara tai ilmentymä ovat kuin kaksi marjaa. Sukupuolikysymyksissä esim. Äärioikeisto on kopioinut genderisminsä islamin sisällä voimakkaana rehottavista perinteistä.
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aho toki tajuaa saman asian itsekin: ”vanhaa kirjoitusta, jossa Halla-aho pohdiskelee homoseksuaalin päähän ampumista, hän on itse aikaisemmin arvioinut 17.10.2003 ”ei kovin ansiokkaana möläytyksenä”.”
Ihmisryhmistä ja näiden rikollisuudesta on kerätty ja julkaistu tilastollista faktaa kansallisuuden mukaan, joten siihen viittaaminen tuskin on perusteetonta ”leimaamista”.
Mutta kovin kiehtova hahmo näyttää Jussi Halla-aho nyt monille olevan, suoranainen mielensäpahoittajien kävelevä aarreaitta.
Ilmoita asiaton viesti
Jos huomaat, että henkilö rakentaa talonsa väärin ja sanot siitä monia kertoja, mutta henkilö ei kuuntele ja vielä vittuilee takaisin. Sitten talo valmistuu ja sortuu henkilön päälle. Eikö se ole oikein, että hän kuoli, eikä ei joku toinen esim. sinä itse?
Harmi, että ikävät asiat on joskus sanottava suoraan, mutta kun muulla tavalla ei mene perille. Viimeksi tämä sama tapahtui Ruotsin rekkaiskun yhteydessä, jossa kuoli maahanmuuton rajoittamista vastustava Vihreiden poliitikko.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä sama tapahtui? Vihreä poliitikko oli rakentanut talon joka sortui hänen päälleen?
Ilmoita asiaton viesti
Poliitikko, joka oli edellisenä ilta postannut facebookiin pakallista Rajoja kiinni vaativia herjaavan kuvan kuoli Terroristin ajaessa rekalla hänen päällensä. Vihreät eivät tunnetusti halua maahanmuuttoon mitään rajoituksia, joten voidaan sanoa, että hän joutui uhrisi Avointen rajojen politiikassa.
Ilmoita asiaton viesti
Ai eivät halua mitään rajoituksia. On vaikea uskoa juttujasi kun maustat niitä legendoilla kuin mikäkin kohusaarnaaja tai Isis.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä mielikuvitus elokuvaohjaajalla täytyy olla, se on kai hyödyksi hänen työssään. Scriptan kirjoituksesta tuolta päivältä ei löytynyt mitään ylläolevan tapaistakaan. Yksi yhdistävä sana löytyi, ”Tehtaanpuisto”.
Kaikki voivat nähdä tämän itsekin, kyseessä on kirjoitus ”5. Katuhäirinnästä, 17.10.2003.”
Linkki Scriptaan (End-näppäimellä pääsee äkkiä vanhimpiin teksteihin):
http://www.halla-aho.com/scripta
Ilmoita asiaton viesti
Tämänkin keskustelun keskeinen opetus on koulukiusaamiseen puuttumisen tärkeys.
Suunnattujen raiskausten ymmärtäminen ja hyväksyminenkin ei muuten tee mielipiteen ilmaisijasta oleellisesti raiskaajaa parempaa. Kohteen nöyryyttäminen on keskeisin vaikutin.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalainen Tiina Elovaara onkin tehnyt hyvän aloitteen koulukiusaamisen vähentämiseksi:
http://www.tiinaelovaara.fi/kiusaaminen-voi-johtaa…
Ilmoita asiaton viesti
Kappas vaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tosin tuossakin aloitteessa halutaan nimenomaan kiusatun siirtämistä ja se on mun mielestä väärin. Tämä on tosi laaja kysymys ja jotenkin muuttunut normiksi. Keskustelu ja suunnittelu pitäis kääntää ihan uudenlaiseen ratkaisutapaan.
Ilmoita asiaton viesti
Eiku hetkinen. Näinhän se Elovaara sanoikin:
”En ymmärrä, miksi meille on syntynyt Suomessa sellainen käytäntö, että meillä koulukiusattu vaihtaa koulua.”
TIINA ELOVAARA
https://yle.fi/uutiset/3-9252186
Ilmoita asiaton viesti
Wikisitaateista nämä kaikki löytyvät, ja paljon muuta.
https://fi.wikiquote.org/wiki/Jussi_Halla-aho
Ilmoita asiaton viesti
Ihmetyttää että Helsingin ehdokas noin maalaista kiinnostaa. No tai ei sittenkään ihmetytä kun lukee tämän jutun. http://gamla.vastranyland.fi/lokalt/2014-02-03/563…
Ilmoita asiaton viesti
Tämä kirjoitus on jälleen ajankohtainen. Pistänpä levitykseen, jotta ihmiset muistavat millainen rikollinen on johtamassa vaaleissa yhtä rikollispuolueista, joita tämän päivän tutkimus nosti esille.
Tuolla joku vertasi häntä Linkolaan. Anteeksi vain Linkola ei ole ehdokas tietääkseni näissä vaaleissa eikä minkään puolueen puheenjohtaja. Hän on ekofasistina paitsiossa etenkin vihreissä.
Ilmoita asiaton viesti